Register    Login    Forum    Search    FAQ

Board index » Diverse » Colt legislativ




Post new topic Reply to topic  [ 63 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Next
Author Message
 Post Posted: March 7th, 2013, 5:31 pm 
Offline
User avatar

Joined: February 13th, 2013, 12:35 pm
Posts: 5
Location: Cluj-Napoca
Salutari ! Ma bucur ca suntem contemporani !
Articol postat numai pt. incepatori (aerieni ca si mine in domeniu) nu off-road-isti cu vechi state.
Cu ce probleme m-am confruntat si dupa mult "du-te vino" ce am invatat dupa experienta cu RAR-ul (si tot aici primul ITP) la prima inmatriculare in tara.
Ma refer la masina descrisa la rubrica: Vitara--Masina mea--Vitara canadiana "CAMI" ,articol publicat Mie, Feb 20, 2013 (am constatat ca daca vrei sa vezi toate pozele trebuie sa dai refesh pagina (sageata rotunda de sus din brosserul de internet).
RAR si ITP trecut fara probleme dar am fost atentionat:
-Schimbi jantele si anvelopele asa cum apare pt. modelul clasic de Vitara din documentatia lor (fabricant).
-Dai jos bull-bar fata si proiectoarele-farurile suplimentare.
-Pt. cirlig remorcare spate si folie umbrar geamuri laterale fata sa ai omologare de la vinzatorul acestor accesorii.
-Fara modificari (inaltare, distanta intre roti, bari schimbate-- metalice fata-spate gen off-road etc. distantele sa fie cele din manualul utilizator Vitara si barile de plastic fibra asa cum a fost modelul original facut de fabricantul Suzuki).
Consideram ca le-ai facut deja si primesti RAR-ul si ITP-ul dar la controalele ce le facem in trafic impreuna cu politia si autoritatea pt. drumuri trafic...vei fi amendat si vei ramine si fara permis pt. ca
circuli pe DRUMURI PUBLICE fara omologarea acestor modificari.
Nu poti sa circuli pe drumurile publice decit cu o masina STAS din fabricatie (asa cum a omologat fabricantul modelul). Daca ai modificat-o (chiar cu piese de firma gen ABR , OME etc. de altfel chiar mai bune decit ale fabricantului) circuli in desert sau in afara drumurilor publice si pina acolo duci masina pe platforma. Pt. aceste trasee NU ai nevoie nici de RAR si ITP. (au mai spus: nu crede ca scapi si nu ne pricepem pt. ca si noi pe ale noastre le-am modificat dar pe noi nu ne prinde nimeni).
Dar exista ca peste tot o portita, sugerata tot de ei. Faci o omologare de produs cu tot ce vrei (ca atunci cind ai creat-produs tu o masina marca total noua); nu conteaza ca pe o platforma de baza Vitara. Vezi pe site-ul RAR omologarea de produs. Costa destul de mult si nu merita. Motivatia lor: Orice masina se incadreaza intr-o anumita clasa de siguranta-securitate rutiera; de ex. la un accident atit securitatea sofer-pasageri dar si securitatea unui eventual pieton (sau alt auto lovit). Cu o bara fata ABR tabla rupi copaci in off-road dar sigur accidentezi grav un pieton. Normele de securitate sunt diferite pt. America si Europa.
Mai exista totusi inca o portita. Te duci la reprezentanta Suzuki si le ceri o dovada catre RAR din care sa rezulte ca modelul in cauza a fost facut de fabricant cu aceste modificari sau ca ei considera ca nu afecteaza. (Eu am obtinut aceasta hirtie pe loc fara sa-i cunosc sau sa platesc vreo taxa, dar numai pt. jenti si cauciucuri).
Pt. restul am adus una de la o reprezentanta Suzuki din Germania, in care mi-au scris tot ce le-am dictat eu (si masina poate o sa aiba cindva); model Philippe Cousteau fabricat in Canada, serie facuta de fabricant cu urmatoarele--tot ce exista pe lume (nici aici nu am platit nimic--de fapt nu-i interesa si au ris de ce le solicit). Tradusa la traducator autorizat. La RAR nici o problema, au un act la dosar; se trec in cartea de identitate a vehiculului la rubrica "Modificari ce nu afecteaza performantele si caracteristicile" cu o mica taxa. Asa am ajuns Off-road-isti de asfalt perfect legali !
Acum despre ITP.
In Olanda a fost Euro2 (taxa timbru verde 4). La RAR iasa Euro1. Inca nu s-a modificat taxa de prima inmatriculare asa ca m-i se sugereaza sa merg iarasi la reprezentanta Suzuki si sa aduc un act in care sa se spuna ca este Euro2 (de fapt nici RAR nici reprezentanta nu au un soft care sa le spuna clar si precis asa ca se iau dupa anul fabricatiei si trec ce se nimereste pt. ca in anul in cauza s-au fabricat si non euro si euro1 si euro2). Mai mult masina a fost fabricata in Canada si acolo nu au norme euro (probabil au norme americano sau dollaro). La reprezentanta habar nu au asa ca serveabili ca de obicei (mai ales ca sunt si ei off-road-isti cu Vitare) cer un fax de la fabricant. Dupa o saptamina vine raspunsul. CAMI fiind fabricata in Canada nu are euro dar corespunde atit la norma euro1 cit si la euro2. Intelege cine ce vrea dar totusi are o logica dupa ce am aflat ce este euro1 si 2. La RAR partea de ITP iar rid si glumesc si imi spun ca au acelasi soft atit pt. euro1 cit si pt. euro2 (si altul pt. euro3 si 4). Toate caracteristicile masinii indiferent ca euro 1 sau 2 trebuie sa fie aceleasi. Difera doar protocolul (norma-regula-pasii) in care se face verificarea. La euro1 cu motorul rece iar la euro2 cu rece apoi cald. Parametrii motor la euro2 trebuie sa fie aceiasi la zero Km cit si la 60.000 Km (sau 90.000Km nu mai retin exact). Parametrii fiind de fapt in limite largi daca ceva nu este bine repari motorul si se reincadreaza in norme si dupa 60.000 Km), mai pui un aditiv in ulei si benzina si este euro2. Acum cu noua lege ar fi mai bine sa o fac non euro dar poate iar modifica ceva si pun un impozit anual in functie de euro (in afara de taxa de prima inmatriculare). Masina are sonda "lambda" pe motor (ca o bujie cu nu mai stiu cite 3-4 fire electrice si catalizator la prima toba esapament). Important este ca softul este acelasi. Toate service-urile ce fac ITP au acces la acest soft cind va innoiti ITP-ul.
Nu va spun la care RAR si care reprezentanta din tara am fost pt. ca nu cumva sa se simta cineva lezat in amorul propriu. Asa ca, s-a intimplat undeva in Romania.
Iarasi am lungit-o cu povestea foarte mult parca concurez cu Petre Ispirescu.
Va urez drum fara evenimente neplacute.
Pe data viitoare !


Top 
 Profile  
Reply with quote  
 Post Posted: March 7th, 2013, 6:37 pm 
Offline
User avatar

Joined: December 23rd, 2012, 2:35 pm
Posts: 297
Location: Iasi
super tare, felicitari pentru toata treaba. Nu am crezut ca se poate face asa ceva si in Romania.
Este bine totusi ca ai scris, tu ai facut ieri, maine face altul si uite asa incepem sa intram in "normal"

_________________
Image
Nu alerga mai tare decat poate ingerul tau zbura.
email & YMes : victorashg [@] yahoo [.] com
Phone: 0742.904.353
Prima mea Vitara (varianta mica mica)
Aduc orice piesa NOUA pentru Vitara - magazin


Top 
 Profile  
Reply with quote  
 Post Posted: March 7th, 2013, 7:37 pm 
Offline
User avatar

Joined: August 25th, 2011, 9:08 pm
Posts: 885
Location: BUCURESTI
s-o crezi tu ca ne da suzuki din bucuresti aceasta hartie...
:)))

_________________

mail / ID mess:
kokane_2k2005@yahoo.com
http://facebook.com/interioare.auto
http://facebook.com/kokane2k

0765472204


Top 
 Profile  
Reply with quote  
 Post Posted: March 7th, 2013, 7:45 pm 
Offline
User avatar

Joined: February 13th, 2013, 12:35 pm
Posts: 5
Location: Cluj-Napoca
D-nule Kokane
Sunt sigur ca o primesti de la Cluj, pt. roti. Pt. restul incerci in strainatate sau chiar la o fabrica Vitara ( cu un fax....)


Top 
 Profile  
Reply with quote  
 Post Posted: March 7th, 2013, 8:08 pm 
Offline
Administrator
User avatar

Joined: September 21st, 2010, 8:09 pm
Posts: 10786
Location: tg-mures
Ce sa mai zic.
Trebuie sa mai luptam pt dreptate.inca nu am castigat mare lucru.
Ma bucur ca o sa ma ocup de partea tehnica a masinii.
Va promit ca veti fi mandru si multumit de ea.
Multumim pt discursul prezentat.

_________________
0751246474
0766246474
sorin_salagean@yahoo.com -mail & mess
http://www.facebook.com/#!/Vitara4x4ro
sfaturi tehnice,piese NOI suzuki(vitara,jimny,samurai)
kituri de suspensie, body-lift,scuturi.
bucse poliuretan de vitara,samurai,jimny


Top 
 Profile  
Reply with quote  
 Post Posted: March 8th, 2013, 6:41 pm 
Offline
User avatar

Joined: January 25th, 2012, 6:09 pm
Posts: 239
Location: IASI
Buna idee ..Sorincluj.... trebuie sa ajung la reprezentanta Suzuki Iasi pentru a trece o vitara de la 2 locuri utilitara la autoturism 4 locuri si apoi la rar .....am sa pun in discutie aceleasi subiecte......incep cu jante si anvelope , bulbar , etc......sunt curios de raspunsuri ...... :D :D

_________________
0745.682.315 .... Vitara service IASI


Top 
 Profile  
Reply with quote  
 Post Posted: March 15th, 2013, 7:49 am 
Offline
User avatar

Joined: March 8th, 2011, 2:29 pm
Posts: 1117
Location: Tg-Jiu
Felicitari pentru topic! Foarte interesant dupa parerea mea, insa sunt curios daca pe la toate RAR-urile din tara merge!
Eu la Gorj nu am intampinat nici o problema si mai mult, in trafic cand am fost oprit am fost intrebat cum merge, cat consuma cu rotile astea, daca ma urc si pe pereti cu ea..:lol: etc. Deci nu am intalnit inca probleme si nici nu cred ca vor fi probleme, excepltie de vre-un zelos care crede ca el are 4 c..ie si se da gongoi, dar si pt ala exista leac!
Toate cele bune si asteptam noutati de la cei ce mai au.

_________________
FA-MA, DOAMNE, MORCOV, CEAPA,
FA-MA, DOAMNE, TOT CE VREI,
PRAZ, DOVLEAC, SPANAC, ARDEI....
DAR PAZESTE-MA DE APA!!!!

0765/05.05.05-cosmote si 0721/88.77.70-vodafone
e-maill: tsomacescu@yahoo.com


Top 
 Profile  
Reply with quote  
 Post Posted: March 15th, 2013, 7:27 pm 
Offline

Joined: February 28th, 2013, 8:11 am
Posts: 1
Si in Timis se trece la RAR fara probleme...cu bodylift,suspension lift,anvelope 31x10,5 r15,bulbar si proiectoare :))) nu prea le venea sa creada k am atata tupeu...da a trecut. Iar in trafic un actibild de ipa vechi si un salut ferm si convingator nici nu te opresc:)))) pana se gandesc de unde te cunos ai trecut.


Top 
 Profile  
Reply with quote  
 Post Posted: April 15th, 2013, 6:58 pm 
Offline
Administrator

Joined: September 21st, 2010, 5:43 pm
Posts: 3448
Location: Oradea
Vin cu o intrebare: hartia de la Suzuki + prezentata la RAR va finaliza cu trecerea cauciucurilor mai mari in cartea masinii? Sau doar o hartie la "dosar" ca fiind "ok" dimensiunea?


Top 
 Profile  
Reply with quote  
 Post Posted: April 16th, 2013, 4:51 am 
Offline
User avatar

Joined: October 6th, 2010, 4:21 am
Posts: 3423
Location: SUD OLTENIA
hai sa nu ne imbatam cu apa rece.
sorin a cerut tot ce s-a pus pe o vitara stoc de fabrica si a obtinut.

daca cerea hartia de la reprezentanta suzuki pentru anvelope de 31 si o obtinea, mai credeam, altfel ....

_________________
MONEY TALKS..mine always says "GOODBYE"


Top 
 Profile  
Reply with quote  
Display posts from previous:  Sort by  
 
Post new topic Reply to topic  [ 63 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Next

Board index » Diverse » Colt legislativ


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

 
 

 
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Localized by Maël Soucaze © 2010 phpBB.fr