Register    Login    Forum    Search    FAQ

Board index » Discutii tehnice » Electrica




Post new topic Reply to topic  [ 19 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
 Post Posted: March 15th, 2015, 11:46 pm 
Offline

Joined: October 22nd, 2014, 2:44 pm
Posts: 22
Se pare ca mai am cateva lucruri de deslusit la vitara mea pana sa ne intelegem cum trebuie. Iata povestea. Acum 3 saptamani, dupa ceva timp de stat masina n-a pornit. Becurile se aprind (more or less), se aude pompa de benzina, dar electromotorul nu incearca nimic. Bun zic, o pornesc cu cabluri, merg, masor bateria (era destul de veche), iau o alta baterie. Saptamana trecuta merg frumos pe deal, cobor, las masina acoperita de zapada. Vinerea asta, dupa o saptamana de stat, masina porneste la prima cheie, urc pe deal, totul ok. Sambata dimineata, soare, dau la cheie, nimic. Se aude pompa, electromotorul nici o miscare. Dupa inca 2-3 ore gasesc un tractor care din fericire are o baterie tot de 12V, pun cabluri, masina porneste. Las 2-3 minute sa mearga motorul, opresc, pe urma porneste din nou. Mai sa fie. A mai patit cineva asa ceva? Ce sa fie? fie am un scurt care introduce un consumator din cand in cand (desi am masurat cand am schimbat bateria si nu era nimic), fie am o problema cu electromotorul (desi i-am schimbat periile si bobina), fie am o problema cu masa. Oare pot sa leg negativul de la baterie cu masa electromotorului direct? Ce mai pot sa masor?

Merci, Len


Top 
 Profile  
Reply with quote  
 Post Posted: March 16th, 2015, 4:12 am 
Offline
Administrator
User avatar

Joined: September 21st, 2010, 8:09 pm
Posts: 10818
Location: tg-mures
Daca legi + ce vine de la contact la electromotor pe baterie va pornii instant.
Ori este partea electrică contact ori releul de comanda ori firul care duce la bobina nu face contact

_________________
0751246474
0766246474
sorin_salagean@yahoo.com -mail & mess
http://www.facebook.com/#!/Vitara4x4ro
sfaturi tehnice,piese NOI suzuki(vitara,jimny,samurai)
kituri de suspensie, body-lift,scuturi.
bucse poliuretan de vitara,samurai,jimny


Top 
 Profile  
Reply with quote  
 Post Posted: March 16th, 2015, 9:34 am 
Offline

Joined: October 22nd, 2014, 2:44 pm
Posts: 22
Chiar atunci am scos si am pus la loc papucul care intra in bobina de pe electromotor gandindu-ma ca nu face contact. Am incercat sa ciocanesc si electromotorul :) Firul ala sa-l leg la + de la baterie? Unde e releul de comanda?

Merci, Len


Top 
 Profile  
Reply with quote  
 Post Posted: March 16th, 2015, 9:56 am 
Offline
User avatar

Joined: February 2nd, 2014, 3:42 pm
Posts: 141
Location: bucuresti
salut, ceva semanator am patit si eu. initial am crezut ca este ceva de la electromotor sau contact.
am gasit problema la borne: cind faceau contact cind nu. verifica la baterie prima oara sa nu dai bani pe piese degeaba.
dan.

_________________
dan.
mrdanarsene@yahoo.com
0722561804


Top 
 Profile  
Reply with quote  
 Post Posted: March 16th, 2015, 10:12 am 
Offline

Joined: October 22nd, 2014, 2:44 pm
Posts: 22
Prima data cand am patit asta, imediat cand am luat masina, am schimbat bornele. Pe urma s-a dovedit (am crezut) ca era de la electromotor si am schimbat periile si bobina. Poate de fapt nu era de la electromotor ci doar aceiasi problema care nu s-a mai manifestat intre timp. Distractia nu se termina niciodata :) O sa verific inca o data cum se face contactul intre borne si cablu. Problema e ca uneori merge si uneori nu.

Merci, Len


Top 
 Profile  
Reply with quote  
 Post Posted: March 16th, 2015, 4:23 pm 
Offline
Administrator
User avatar

Joined: September 21st, 2010, 8:09 pm
Posts: 10818
Location: tg-mures
studiaza umpic aici viewtopic.php?f=76&t=3675&hilit=probleme+pornire&start=10

si mai caut topikul cu poze la releul de pornire

_________________
0751246474
0766246474
sorin_salagean@yahoo.com -mail & mess
http://www.facebook.com/#!/Vitara4x4ro
sfaturi tehnice,piese NOI suzuki(vitara,jimny,samurai)
kituri de suspensie, body-lift,scuturi.
bucse poliuretan de vitara,samurai,jimny


Top 
 Profile  
Reply with quote  
 Post Posted: March 17th, 2015, 12:17 pm 
Offline

Joined: October 22nd, 2014, 2:44 pm
Posts: 22
Inteleg mai bine acum, merci. Papucul ala de pe bobina e de fapt firul de la pornire. Cand pun contactul la start firul asta primeste curent, bobina solenoida cupleaza pinionul de pornire si face contact intre cele 2 suruburi mari dand curent la electromotor.

Ar trebui deci sa verific daca conectand papucul direct la baterie electromotorul porneste. Daca da atunci e o problema pe circuitul de la pornire.

Daca nu ar trebui sa fac contact intre cele 2 suruburi mari de pe bobina. Daca porneste electromotorul inseamna ca e bobina stricata. In cazul asta pinionul nu ar trebui sa cupleze insa.

Tot nu-mi explic de ce masina a pornit jump-startata. O sa am multe de testat cand ajung la ea, sa speram ca e vreme frumoasa in wk-end.

Multam fain,
Len


Top 
 Profile  
Reply with quote  
 Post Posted: March 23rd, 2015, 8:49 pm 
Offline

Joined: October 22nd, 2014, 2:44 pm
Posts: 22
In concluzie: am desfacut si curatat ambele mase. Cea care merge pe caroseri si cea care merge pe blocul motor, desi nu pareau sa fie oxidate. Am desfacut, curatat cablul si schimbat borna de minus cu una noua. Pe urma masina a pornit cum trebuie, poate a fost de la asta, poate nu. Sper ca da, altfel voi reveni cu detalii :)


Top 
 Profile  
Reply with quote  
 Post Posted: August 22nd, 2015, 5:29 pm 
Offline

Joined: October 22nd, 2014, 2:44 pm
Posts: 22
Iata ca misterul nu a fost elucidat. Dupa ce am facut operatia cu curatatul masina a mers bine un timp pana cand am ajuns la Lidl. Aparent troscoleta mea are o slabiciune pt Lidl. Initial m-am enervat, am incercat sa iau curent de la altcineva, degeaba. Pe urma m-am gandit si am incercat ceva ce gasisem tot aici intr-un post. Am luat un fir gros si am conectat plusul de la baterie la papucul de la bobina de pe electromotor. Masina a pornit. Hurray, prima depanare pe drum. Am oprit, masina a pornit apoi. De atunci cam o data la 10 - 20 de porniri aceiasi problema, aceiasi solutie. Am si un cablu special pentru asta. O data nu porneste, pe urma merge. Si asa am reusit sa mai trec cateva luni. Iata ca de cateva zile am problema cam la 1 din 4 porniri. Am schimbat papucul, am verificat firul. Nu e asta. Nu porneste, o pornesc cu fir de la baterie, o opresc, pe urma porneste la cheie. As vrea sa-i dau de cap daca se poate. Ceva idei? Ce as putea verifica?

Multumesc, Len


Top 
 Profile  
Reply with quote  
 Post Posted: August 23rd, 2015, 10:45 pm 
Offline

Joined: June 13th, 2013, 7:01 am
Posts: 68
Location: Brasov
cand se intampla fenomenul, asigura-te ca ai tensiune pe firul subtire cu papuc ce vine la bobina. In mod sigur, vei constata ca nu este... asadar, singura chestie care justifica simptomul ar fi contactele principale din releul de pornire - oxidate.
Atasat, o schema usor de inteles a demarorului.
Atentie mare daca inca mai vrei sa faci sunt pe contactele mari de pe bobina, riscul e mare sa te arzi rau sau sa dai foc la agregat ! Nu folosi fir subtire ca ti se topeste in mana !


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

_________________
0727 695552


Top 
 Profile  
Reply with quote  
Display posts from previous:  Sort by  
 
Post new topic Reply to topic  [ 19 posts ]  Go to page 1, 2  Next

Board index » Discutii tehnice » Electrica


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

 
 

 
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Localized by Maël Soucaze © 2010 phpBB.fr