Register    Login    Forum    Search    FAQ

Board index » Discutii tehnice » Electrica




Post new topic Reply to topic  [ 19 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
 Post Posted: August 24th, 2015, 4:53 am 
Offline
Administrator
User avatar

Joined: September 21st, 2010, 8:09 pm
Posts: 10818
Location: tg-mures
Cand ai scris....AM VERIFICAT FIRUL....ESTE OK......ai gresit.
Inlocuieste acel fir de la contact la bobina si ai scapat.
Apoi ai sa-mi multumesti.
Acel fir mai are TENSIUNE nu PUTERE.

_________________
0751246474
0766246474
sorin_salagean@yahoo.com -mail & mess
http://www.facebook.com/#!/Vitara4x4ro
sfaturi tehnice,piese NOI suzuki(vitara,jimny,samurai)
kituri de suspensie, body-lift,scuturi.
bucse poliuretan de vitara,samurai,jimny


Top 
 Profile  
Reply with quote  
 Post Posted: August 24th, 2015, 9:16 am 
Offline

Joined: October 22nd, 2014, 2:44 pm
Posts: 22
Multumesc de raspuns si de schema. Eu nu ma prea pricep dar am folosit o schema similara ca sa incerc. Da, nu e curent pe firul ala. Am crezut ca e papucul, l-am strans, l-am schimbat, am curatat bine, am urmarit firul cat am putut. Nu am facut sunt intre contactele mari de pe bobina (cele cu negru din dreapta sus din poza) ci am pus curent chiar pe papuc. Am folosit un conductor de 6 plin de cupru. Stii cumva unde e releul de pornire? E un releu normal? Am cautat si eu un pic sub bord si am gasit doar ceva se seamana cu un releu dar are doar 2 papuci si 2 fire care intra direct in el.

Toate bune,
Len


Top 
 Profile  
Reply with quote  
 Post Posted: August 24th, 2015, 10:39 pm 
Offline

Joined: June 13th, 2013, 7:01 am
Posts: 68
Location: Brasov
Nu am reusit sa vad ce Vitara ai si din ce an. Asta fiindca sunt unele diferente.
Pe scurt : Intre contact (comutatorul cu cheie) si bobina demarorului exista si interblocajul pt. ambreiaj cuplat ( la cutiile manuale) sau pt. selector pozitionat altundeva decat in P sau in N (la cutii automate).
Apoi, la Vitare urmeaza direct bobina demarorului iar la americane au si releu intercalat. Asta, in general, nu stiu daca sistemele difera si functie de ani.
Bun ; din cate ai scris, deduc ca ai cutie automata, fiindca nu ai pomenit ca ai incercat sa o pornesti impinsa , ceea ce e valabil la cutie manuala. De asemeni, deduc ca, atunci cand apare problema, nu se aude nimic in afara de pompa de benzina, deci demarorul nu se invarte deloc.
In cazul asta, contactul interlock se afla in cutia selectorului PRND21.
daca ai manuala, contactul se afla,deasupra pedalei de ambreiaj.
In ambele cazuri, incearca sa actionezi de cateva ori selectorul, respectiv ambreiajul. Daca se dovedeste a fi asta cauza, ia manualul si regleaza corect acel interlock.
Cat despre releul de pornire ( daca ai varianta cu releu) nu pot spune acum unde se afla fizic, ca sunt in Trinidad si nu am documentatia la indemana.
Totusi da-ne datele masinii si aflam imediat ce si cum.

_________________
0727 695552


Top 
 Profile  
Reply with quote  
 Post Posted: August 25th, 2015, 10:45 am 
Offline

Joined: October 22nd, 2014, 2:44 pm
Posts: 22
Multumesc mult de raspunsuri si sfaturi.

@luigi daniel - masina e manuala, 1991, G16A. Am incercat intr-adevar sa o pornesc la vale. Masina e pe langa Brasov si sunt pe un deal. Porneste, dar dupa ce o opresc are exact aceiasi problema. Cand o pornesc cu fir pe urma porneste imediat. Cel mai probabil e cum zicea soso, un contact imperfect sau firul cu problema.

Atasez o poza cu ce am eu sub bord, deasupra pedalelor.
Image
din cate am reusit sa urmaresc, firul care ajunge la bobina e cel in 2 culori marcat cu sageata.

Toate bune,
Len


Top 
 Profile  
Reply with quote  
 Post Posted: August 25th, 2015, 11:20 am 
Offline

Joined: June 13th, 2013, 7:01 am
Posts: 68
Location: Brasov
Pai daaaa, porneste la vale, fiindca nu folosesti demarorul ! asta e o solutie de urgenta, care insa nu elimina cauza misterului si nici efectul ei. Eu am intrebat asta doar ca sa-mi dau seama daca ai cutie automata sau manuala.
Atasez acum un fisier cu sist. de pornire. Prima pagina, pentru cei cu americane, care au contacte interblocare cu positia selectorului de viteze sau pozitia pedalei de ambreiaj, dupa caz ( asta, datorita legislatiei din state)
A doua pagina si urmatoarele, valabila pt. Len :
E varianta cea mai simpla ; verifica firul negru cu tresa galbena la conectorii E18 ( la bloc contact cheie) si E59/C52. Cum arata conectorii vezi in pag 3 iar locatia lor in pag4.
Asadar, misca acesti conectori ( decuplare+cuplare) si, cand ii ai decuplati, verifica visual starea contactelor. Nu strica sa verifici continuitatea firului negru/galben, intre contactele din conectori, cu un ohmmetru. Cel mai probabil e sa ai contact imperfect in conectorii astia.
Sau , Solutia radicala, cum a zis Dr. Soso, inlocuieste firul de la contact ( conectorul E18) la bobina si ai scapat !!!
Eu ajung acasa la Bv pe joi seara si stau pana sambata, cand merg la Cta pt o saptamana, dupa care revin in Bv. Da-mi un tel daca vrei.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

_________________
0727 695552


Top 
 Profile  
Reply with quote  
 Post Posted: August 25th, 2015, 11:39 am 
Offline

Joined: October 22nd, 2014, 2:44 pm
Posts: 22
@luigi daniel multumesc. Eu sunt pe deal cam tot timpul, cand am un pic de timp lucrez la o casa din lemn, troscoleta e calul de povara :) Acum tencuiesc intre rosturi, o sa-mi ia cateva luni :)
Daca nu reusesc cu pornitul iti dau un telefon.

Toate bune,
Len


Top 
 Profile  
Reply with quote  
 Post Posted: July 25th, 2017, 7:00 pm 
Offline
User avatar

Joined: December 4th, 2016, 7:53 am
Posts: 22
Location: bucuresti
destul de rar .... ... face in felul urmator ....

dau la cheie si se aude un zgomot (carait) metalic (ca si cum nu cupleaza) iar motorul nu se invarte
(la dacia 1300 invarteam volanta putin si pleca la sfert) ...

cred ca este vorba de bendix, releul de cuplare de la electromotor sau posibil coroana volantei sa aibe dintii uzati pe o portiune ...

ceva idei ?
cum pot schimba pozitia volantei la vitara? macar pentru a o exclude din ecuatie (la dacie invarteam de paletii ventilatorului, bagam coarba sub radiator sau cu surubelnita invarteam direct volanta )


Top 
 Profile  
Reply with quote  
 Post Posted: July 25th, 2017, 8:05 pm 
Offline

Joined: October 22nd, 2014, 2:44 pm
Posts: 22
din pacate nu am nici o idee, la mine problema era electrica, pana in electromotor. Am avut o problema similara in care caraia si nu pornea motorul. Era pompa de benzina.


Top 
 Profile  
Reply with quote  
 Post Posted: July 26th, 2017, 7:39 am 
Offline
User avatar

Joined: March 10th, 2015, 8:33 am
Posts: 243
Location: Iasi
Daca schimbi firul de pornire (tot), ai grija ca mai mere si prin alte locuri, nu doar la demaror.
Probabil in functie de versiune si dotari, mere si la:
- Calculator (fara conexiune acolo, la mine se oprea motorul la rece. Nu se tura pana se incalzea.)
- La AC
- La Control Relay - Nu am idee ce face. Ar fi interesant de aflat.
- Clutch Start Switch
- Cutie de viteze, daca e automata
- ...

PS: La mine pare sa se fi rezolvat cu inlocuirea (Vorbesc aici de Vitara din 95, care acum cam sta pe tusa, deci nu pot estima la cate porniri din cate merge ok :) )

_________________
Suzuki Grand Vitara 2.0 16valve 1998
0745-009633
cristianhaulica@yahoo.com


Top 
 Profile  
Reply with quote  
Display posts from previous:  Sort by  
 
Post new topic Reply to topic  [ 19 posts ]  Go to page Previous  1, 2

Board index » Discutii tehnice » Electrica


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

 
 

 
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Localized by Maël Soucaze © 2010 phpBB.fr