Register    Login    Forum    Search    FAQ

Board index » Discutii tehnice » Mecanica




Post new topic Reply to topic  [ 17 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
 Post subject: Re: Tacanit la ralanti
 Post Posted: March 22nd, 2013, 8:35 am 
Offline
User avatar

Joined: August 25th, 2011, 9:08 pm
Posts: 885
Location: BUCURESTI
sosobum wrote:
E boala injectiilor de tip vechi....89-91
Fa relantiul la 900 si dispare.


dispare pe naiba...
il am eu cum trebuie relantiul. si consumul. si tot tacane.
se aude ca naiba prin snorkel. zici ca sufla in db killer.
:)))

_________________

mail / ID mess:
kokane_2k2005@yahoo.com
http://facebook.com/interioare.auto
http://facebook.com/kokane2k

0765472204


Top 
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject: Re: Tacanit la ralanti
 Post Posted: March 22nd, 2013, 3:00 pm 
Offline

Joined: April 8th, 2012, 8:28 am
Posts: 113
Da, e o ciudatenie cu valva aia, cateodata tacanitul se atenueaza daca opresc ventilatorul de la climatizare, very strange... Poate are ceva legatura si cu curentul care o alimenteaza?


Top 
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject: Re: Tacanit la ralanti
 Post Posted: March 23rd, 2013, 10:27 pm 
Offline
User avatar

Joined: November 3rd, 2011, 1:17 pm
Posts: 146
Location: Bucuresti-Militari
kokane wrote:
sunt de acord cu dragosxc cu valva solenoid care face zgomotul. daca deconectezi, motorul nu are de ce sa moara.
am si eu problema asta.
aia masoara temperatura lichidului care trece prin ea...bla bla...da drumul la ceva si uite asa.
cand tacane, inseamna ca functioneaza. nu stiu de ce tacane asa des. am citit parca undeva ca atunci cand vrei s-o probezi, o legi la 12V f scurt timp si o lasi cu pauza pana la urmatoarea proba.
treaba naspa e din garnitura ciudata pe care o are. nu se gaseste separat si e greu de facut din cauciuc.
;)

supapa isc din ultima poza, e reglajul suplimentar de aer la al 2lea model de monopunct si inclin sa cred ca firele din el nu se potrivesc cu ecu de la celalalt tip de monopunct.

btw, unde e garnitura din poza 2?


Electrovalva ISC controleaza debitul de aer suplimentar la ralanti. Adica lasa un debit controlat de aer sa bypass-eze clapeta de aer (care la ralanti e inchisa). ISC NU ESTE UN SENZOR. Solenoidul din interior este alimentat de ECU in regim pulsator (de aici tacanitul). De fapt tacane un dop (plunger) pe un scaun aproape ca o supapa pe scaun. De ce spun unii (mai invatati decat noi) ca pentru testare nu trebuie sa aplici constat 12V mai mult de cateva secunde? Pentru ca alimentezi o bobina, care se incinge si se va arde daca o tii prea mult sub tensiune.
Daca motorul nu moare sau sta sa moara cu ralanti-ul foarte jos (400 rpm de ex.) cand decuplezi alimentarea ISC-ului inseamna ca trage aer fals pe undeva prin galeria de admisie si ISC-ul e cam degeaba.


Top 
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject: Re: Tacanit la ralanti
 Post Posted: March 23rd, 2013, 10:31 pm 
Offline
User avatar

Joined: November 3rd, 2011, 1:17 pm
Posts: 146
Location: Bucuresti-Militari
cotizo wrote:
Da, e o ciudatenie cu valva aia, cateodata tacanitul se atenueaza daca opresc ventilatorul de la climatizare, very strange... Poate are ceva legatura si cu curentul care o alimenteaza?

E tare important ISC-ul. El saracul are obligatia de a mentine turatia de ralanti la 800 rpm indiferent de solicitarile sistemului: electroventilator, faruri, AC, etc. Si da are legatura cu tensiunea de alimentare care e dictata de ECU.


Top 
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject: Re: Tacanit la ralanti
 Post Posted: March 24th, 2013, 7:33 am 
Offline
User avatar

Joined: August 25th, 2011, 9:08 pm
Posts: 885
Location: BUCURESTI
dragosxc wrote:
Daca motorul nu moare sau sta sa moara cu ralanti-ul foarte jos (400 rpm de ex.) cand decuplezi alimentarea ISC-ului inseamna ca trage aer fals pe undeva prin galeria de admisie si ISC-ul e cam degeaba.


nu sunt de acord cu asta, pentru ca:
eu cand am cumparat masina, avea ISC deconectat. statea in ralanti foarte bine, fara fluctuatii si avea si un consum bun fara TPS conectat.
cand deconectezi ISC, apare problema la consumatori suplimentari. ii pornesti si scade turatia motorului.
numindu-se Idle Speed Control valve (ISC), afecteaza DOAR turatia la ralanti.

TPS+ISC+valva aer cu sau fara reglaj suplimentar+aprindere si avans...trebuie corelate astfel incat motorul sa nu mai fluctueze in ture, sa aibe un consum ok, masina sa mearga bine si sa traga cum trebuie.

e doar parerea mea.

_________________

mail / ID mess:
kokane_2k2005@yahoo.com
http://facebook.com/interioare.auto
http://facebook.com/kokane2k

0765472204


Top 
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject: Re: Tacanit la ralanti
 Post Posted: January 1st, 2017, 9:35 pm 
Offline
User avatar

Joined: December 4th, 2016, 7:53 am
Posts: 22
Location: bucuresti
vitara 1,6, 8 valve injectie monopunct ... uneori scade ralantiul la 600-500rt/min... care sa fie cauza ? unde sa umblu?

de fapt mai bine zis cine ma ajuta in bucuresti?


Top 
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject: Re: Tacanit la ralanti
 Post Posted: January 2nd, 2017, 7:15 am 
Offline
Administrator
User avatar

Joined: September 21st, 2010, 8:09 pm
Posts: 10817
Location: tg-mures
-daca este dupa 1992 dai aer suplimentar din surubul aferent(cu surubelnita)
-sau te apuci si desfaci unitatea de injectie,o cureti si inlocuiesti garniturile
-verifici toate furtunele de vaccum
-inlocuiesti fise/bujii


citeste si priveste imaginile din topikul de jos
pe viitor citeste si ruleaza topikurile tehnice,geasesti toate explicatiile
dar sa stii ca fara sa muncesti nu se rezolva :lol:


viewtopic.php?f=29&t=5734&start=10

_________________
0751246474
0766246474
sorin_salagean@yahoo.com -mail & mess
http://www.facebook.com/#!/Vitara4x4ro
sfaturi tehnice,piese NOI suzuki(vitara,jimny,samurai)
kituri de suspensie, body-lift,scuturi.
bucse poliuretan de vitara,samurai,jimny


Top 
 Profile  
Reply with quote  
Display posts from previous:  Sort by  
 
Post new topic Reply to topic  [ 17 posts ]  Go to page Previous  1, 2

Board index » Discutii tehnice » Mecanica


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

 
 

 
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Localized by Maël Soucaze © 2010 phpBB.fr