Register    Login    Forum    Search    FAQ

Board index » Discutii tehnice » Mecanica




Post new topic Reply to topic  [ 17 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
 Post subject: Tacanit la ralanti
 Post Posted: February 28th, 2013, 12:50 pm 
Offline

Joined: April 8th, 2012, 8:28 am
Posts: 113
Am remarcat un tacanit la ralanti, care dispare dupa ce turez putin motorul, undeva din ansamblul de injectie - Vitara 1,6, 8v, 1989. La un moment dat a tacanit chiar tare, dupa care s-a potolit, acum face cam ca o masina de cusut. Un mecanic a opinat ca ar fi o supapa de vacuum, dar a zis ca nu se stie la vitare si nu se baga. Vreo idee?


Top 
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject: Re: Tacanit la ralanti
 Post Posted: February 28th, 2013, 3:21 pm 
Offline
Moderator
User avatar

Joined: October 24th, 2011, 1:57 pm
Posts: 1927
Location: Iasi
Daca zgomotul creste in intensitate odata cu acceleratia, nu cred ca este vorba de nimic vacumatic, deoarece la vitara nu este nici o supapa care sa actioneze asa repede si odata cu cresterea de turatie a motorului. Trebuie sa mai dai ceva delatii despre comportamentul motorului: are vlaga, pierde din putere, fluctueaza relantiul? De ce ar trebui sa stim si aceste detalii? Eu vad 2 scenarii care ar putea cauza zgomotul: cureaua de distributie sarita de la punct si cilindri lovesc in supape, si exact cum ai descris tu, la inceput zgomotul a fost mai puternic, mai accentuat, si odata cu uzura lor acesta s-a mai diminuat. Aici comportamentul motorului este schimbat, nu mai lucreaza cum trebuie. Un alt motiv pe care il vad eu ar fi injectorul , probleme de deschidere, colmatat etc. In iasi, firma autorizata cu curatarea de injectoare comandate electric, cost manopera ~60-70 ron per injector. Rezultatul: impresionant. Nu vrei sa stii cat de mult isi schimba o masina comportamentul, in bine bineinteles. Asteptam sa vedem ce o sa constati!

_________________
0766 718187


Top 
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject: Re: Tacanit la ralanti
 Post Posted: February 28th, 2013, 7:29 pm 
Offline
Administrator
User avatar

Joined: September 21st, 2010, 8:09 pm
Posts: 10819
Location: tg-mures
ia scoate tu mufa de la senzorul de pe unitatea de injectie(cel in care intra 2 furtunase de antigel)
si daca dispare este defect sau colmatat.

_________________
0751246474
0766246474
sorin_salagean@yahoo.com -mail & mess
http://www.facebook.com/#!/Vitara4x4ro
sfaturi tehnice,piese NOI suzuki(vitara,jimny,samurai)
kituri de suspensie, body-lift,scuturi.
bucse poliuretan de vitara,samurai,jimny


Top 
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject: Re: Tacanit la ralanti
 Post Posted: March 1st, 2013, 6:52 am 
Offline
User avatar

Joined: October 22nd, 2010, 3:54 pm
Posts: 146
Location: Braila
Si la mine tzacane la rece, insa eu stiu cauza, care este una "naturala" daca o pot porecli asa. Injectia este monopunct iar tacanitul vine de la un actuator de relanti, care livreaza aer suplimentar in mod pulsatoriu. Dupa ce s-a incalzit motorul, nu mai tacane. Se aude exact ca si cand ar fi zgomot de scanteie de aprindere care da la masa.

_________________
GV hdi 2003


Top 
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject: Re: Tacanit la ralanti
 Post Posted: March 1st, 2013, 8:21 am 
Offline

Joined: April 8th, 2012, 8:28 am
Posts: 113
Nu se accentueaza la cresterea turatiei ci dispare. Cand e motorul rece - mai ales iarna, vara n- am observat, relantiul e mare si prezinta fluctuatii. Distributia e proaspat servisata, fara probleme. Motorul cald are relanti constant, pe la 600-700/min.


Top 
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject: Re: Tacanit la ralanti
 Post Posted: March 1st, 2013, 11:34 am 
Offline
Administrator
User avatar

Joined: September 21st, 2010, 8:09 pm
Posts: 10819
Location: tg-mures
E boala injectiilor de tip vechi....89-91
Fa relantiul la 900 si dispare.

_________________
0751246474
0766246474
sorin_salagean@yahoo.com -mail & mess
http://www.facebook.com/#!/Vitara4x4ro
sfaturi tehnice,piese NOI suzuki(vitara,jimny,samurai)
kituri de suspensie, body-lift,scuturi.
bucse poliuretan de vitara,samurai,jimny


Top 
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject: Re: Tacanit la ralanti
 Post Posted: March 2nd, 2013, 10:54 am 
Offline

Joined: December 13th, 2012, 7:56 am
Posts: 79
Location: bucuresti
aveam si eu la fel un tacanit... am reglat tachetii si acum nu mai am. facea doar la rece si cred ca era problema doar la unul,ca dupa ce se incalzea motorul disparea. si cum mi-a explicat mecanicul,din cauza vechimii motorului nu tot timpul valorile prevazute functioneaza. unii au joc in axa si atunci e greu sa-i reglezi. dar la mine a reusit bine. bafta!

_________________
0764943688


Top 
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject: Re: Tacanit la ralanti
 Post Posted: March 2nd, 2013, 12:27 pm 
Offline
User avatar

Joined: March 20th, 2011, 10:36 am
Posts: 1664
Location: Slatina, OLT
yuri, ti-a reglat jocul cubutorilor, tacheti ar trebui sa nu prea ai.

_________________
When people have trouble communicating, the least they can do is to shut up.
-- Tom Lehrer

0761 945 790 Cosmote
ym radasous


Top 
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject: Re: Tacanit la ralanti
 Post Posted: March 21st, 2013, 6:13 pm 
Offline
User avatar

Joined: November 3rd, 2011, 1:17 pm
Posts: 146
Location: Bucuresti-Militari
Acel tacanit vine de la actuatorul ISC care controleaza aerul la ralanti. Si eu am aceeasi problema si incerc sa ii dau de cap. Ar fi bine sa pui niste poze sa ne lamurim in caz ca vorbim de acelasi lucru.
Iata ce am eu.

Image

Image

Zgomotul dispare daca deconectezi unul din cele doua fire. Insa teoretic motorul ar trebuia sa moara in acest caz.
La mine nu moare. Sta la ralanti la 800 rpm sau chiar mai jos daca vreau.
Posibil ca dupa aproape 20 de ani ISC-ul sa cam decedeze. Problema e ca nu prea gasesti unul nou ca piesa de schimb.
O solutie ar fi inlocuirea lui cu unul de pe corpul de clapeta de dupa 91. Presupune inlocuriea jumatatii superioare a corpului de clapeta.
Despre asta vorbesc:

Image

Asta as vrea sa fac eu, insa nu stiu daca tensiunea de alimentare e aceeasi.
La mine la turatia de ralanti am masurat 2,3 V. Pe masuara ce turezi motorul tensiunea creste progresiv si se duce pana spre 12 V.


Top 
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject: Re: Tacanit la ralanti
 Post Posted: March 22nd, 2013, 8:32 am 
Offline
User avatar

Joined: August 25th, 2011, 9:08 pm
Posts: 885
Location: BUCURESTI
sunt de acord cu dragosxc cu valva solenoid care face zgomotul. daca deconectezi, motorul nu are de ce sa moara.
am si eu problema asta.
aia masoara temperatura lichidului care trece prin ea...bla bla...da drumul la ceva si uite asa.
cand tacane, inseamna ca functioneaza. nu stiu de ce tacane asa des. am citit parca undeva ca atunci cand vrei s-o probezi, o legi la 12V f scurt timp si o lasi cu pauza pana la urmatoarea proba.
treaba naspa e din garnitura ciudata pe care o are. nu se gaseste separat si e greu de facut din cauciuc.
;)

supapa isc din ultima poza, e reglajul suplimentar de aer la al 2lea model de monopunct si inclin sa cred ca firele din el nu se potrivesc cu ecu de la celalalt tip de monopunct.

btw, unde e garnitura din poza 2?

_________________

mail / ID mess:
kokane_2k2005@yahoo.com
http://facebook.com/interioare.auto
http://facebook.com/kokane2k

0765472204


Top 
 Profile  
Reply with quote  
Display posts from previous:  Sort by  
 
Post new topic Reply to topic  [ 17 posts ]  Go to page 1, 2  Next

Board index » Discutii tehnice » Mecanica


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

 
 

 
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Localized by Maël Soucaze © 2010 phpBB.fr