Register    Login    Forum    Search    FAQ

Board index » Discutii tehnice » DIY (do it yourself)




Post new topic Reply to topic  [ 9 posts ] 
Author Message
 Post Posted: April 18th, 2017, 3:36 pm 
Offline
User avatar

Joined: June 9th, 2011, 5:15 am
Posts: 161
Location: Tirgoviste
Va salut!
Am cumparat o instalatie de AC care provine de pe o masina cu motor 8v si vreau sa o instalez pe vitara mea cu motor de 16 v.
Din cate am inteles in afara de suportul compresorului celelalte componente ale sistemului AC ar trebui sa se potriveasca.

De maine ma apuc sa demontez radiatorul si tot ce pot in fata motorului sa am cat mai mult loc si sa incerc sa proiectez un suport de compresor. Am inteles ca vine prins de suportul pompei de servodirectie.
Daca are cineva de vanzare sau poate sa-mi trimita unul sa-l copiez...ar fi super.

Va rog sa ma ajutati macar cu o poza a unui suport de compresor de AC de 16v ca habar nu am cum ar trebui sa arate si unde vine compresorul montat.

Multumesc anticipat!

_________________
With great power, comes great responsibility


Top 
 Profile  
Reply with quote  
 Post Posted: April 18th, 2017, 6:43 pm 
Offline
Administrator
User avatar

Joined: September 21st, 2010, 8:09 pm
Posts: 10786
Location: tg-mures
-CAUTA LA LUCRARILE LUI SOSO, gasesti cel putin 5 masini cu poze destul de vizibile.

_________________
0751246474
0766246474
sorin_salagean@yahoo.com -mail & mess
http://www.facebook.com/#!/Vitara4x4ro
sfaturi tehnice,piese NOI suzuki(vitara,jimny,samurai)
kituri de suspensie, body-lift,scuturi.
bucse poliuretan de vitara,samurai,jimny


Top 
 Profile  
Reply with quote  
 Post Posted: April 21st, 2017, 6:38 am 
Offline
User avatar

Joined: June 9th, 2011, 5:15 am
Posts: 161
Location: Tirgoviste
Am mesterit ieri vreo 4 ore, in final am reusit sa montez compresorul.
Ca si pasi:
- se demonteaza radiatorul si tragerul pentru a putea ave loc;
- se demonteaza pompa de servo si suportul acesteia;
-suportul compresorului dupa motorul de 8v se potriveste la o gaura, cea de pe lateral, celelalte doua gauri trebuies ajustate, eu i-am mai dat inca o gaura de 8mm ca sa fiu sigur ca nu se desface;
se monteaza la loc suportul de pompa servo;
- se monteaza pompa servo fix, intinsa la maxim(ca sa aiba loc compresorul), intinderea curelei se face cu copmresorul de AC;
- se monteaza suportul de compresor si apoi compresorul;
- se modifica suportul de sus(intinzatorul) al compresorului, vezi poze.

E treaba simpla, nu prea ai ce sa gresesti, e destul de intuitiv.
Toate suruburile trebuiesc stranse definitiv pe masura ce se monteaza deoarece nu exista loc pentru o strangere ulterioara.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

_________________
With great power, comes great responsibility


Top 
 Profile  
Reply with quote  
 Post Posted: April 22nd, 2017, 12:14 pm 
Offline
User avatar

Joined: June 9th, 2011, 5:15 am
Posts: 161
Location: Tirgoviste
Am terminat azi de montat tot in compartimentul motor. Am pornit motorul sa vad cu se invarte cureaua, e totul OK, s-au aliniat destul de bine fuliile.
Nu se mai potriveste cureaua veche de accesorii si nici cureaua de la 8v, noua curea are dimensiunea 946 de mm, mergea si de 952 dar nu am gasit cu 4 caneluri.
Nu s-a potrivit un surub(o gaura) la radiatorul de AC si nici condensatorul(cred ca asa ii zice) nu a venit bine, l-am prins doar intr-un surub.
Furtunul gros de la compresor la radiator sta foarte intepenit in filtrul de aer si forteaza in prinderea pe radiator...cred ca e posibil sa cedeze ceva...ma gandesc sa trec la filtru de aer sport.

_________________
With great power, comes great responsibility


Top 
 Profile  
Reply with quote  
 Post Posted: April 26th, 2017, 5:23 pm 
Offline
User avatar

Joined: June 9th, 2011, 5:15 am
Posts: 161
Location: Tirgoviste
Va salut!
Am terminat de montat tot sub bord.
Nu s-a potrivit mufa de la radiatorul de AC(nu stiu exact cum se numeste...) cu instalatia mea in sensul ca mufa de pe instalatia mea are 10 pini iar mufa de la radiator are 12 pini. Am vorbit cu Costin Lazar care a vorbit si el cu cineva si a zis ca e ok, ca doar mufa e mai mica si ca ceilalti pini oricum erau goi exact cum e la mine in partea dreapta a mufei.

Montez tot bordul, dau o cheie si ... electromotorul ramane cuplat.
Dupa multe verificari si multi draci de-mi venea sa-i dau foc :D constat ca atunci cand pornesc ventilatorul actioneaza si electromotorul, adica cu ventilatorul pe treapta zero totul e ok dar chiar si cu motorul pornit cand pornesc ventilatorul porneste si electromotorul.

Are cineva vreo idee care e problema?
E clar o problema electrica, sa fie din mufa aia de la radiator? am gresit pe undeva la montaj?
Va rog, ajutor!


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

_________________
With great power, comes great responsibility


Top 
 Profile  
Reply with quote  
 Post Posted: April 27th, 2017, 8:15 am 
Offline
User avatar

Joined: March 10th, 2015, 8:33 am
Posts: 229
Location: Iasi
Urmareste schema electrica (era un manual de service pe undeva pe aici).

La mine la 8 valve si fara AC, firul de la electromotor vine la cheie si la calculator. (l-am inlocuit ca facea figuri)
Daca nu ma insel, pe schema parca arata ca e conectat si la o mufa de la AC.
Parca e firul galben cu dunga neagra, si e ceva mai gros decat celelalte.

_________________
Suzuki Grand Vitara 2.0 16valve 1998
0745-009633
cristianhaulica@yahoo.com


Top 
 Profile  
Reply with quote  
 Post Posted: May 16th, 2017, 3:55 pm 
Offline
User avatar

Joined: June 9th, 2011, 5:15 am
Posts: 161
Location: Tirgoviste
Va salut!
Instalatia electrica a masinii de sub bord nu s-a potrivit in sensul ca atunci cand porneam ventilatorul pornea si electromotorul, nici butonul de comanda AC nu era alimentat. Deci, mitul ca se potriveste instalatia electrica de la 8v la 16v cu acelasi bord nu se confirma. Unii vanzatori mi-au zis ca trebuie sa fie acelasi an de fabricatie pentru ambele masini nu doar bordul sa fie la fel, in acelasi timp unii colegi de pe forum mi-au zis ca se potriveste asa ca am riscat.
Oricum, a venit un nene electrician si i-a dat de cap cat de cat, adica a pus cumva pe direct instalatia adica atunci cand apesi butonul porneste compresorul si ventilatorul. Nu stiu cum e la vitara, daca e normal sa mearga in continuu compresorul si ventilatorul, rog un coleg sa-mi spuna. La masina de strada, de ex. compresorul merge aprox 30 de secunde apoi sta 30 de sec si tot asa, cred ca nici ventilatorul nu merge in continuu.
Important e ca acum vine aer rece pe la gurile de ventilatie.

_________________
With great power, comes great responsibility


Top 
 Profile  
Reply with quote  
 Post Posted: May 17th, 2017, 7:22 am 
Offline
User avatar

Joined: March 10th, 2015, 8:33 am
Posts: 229
Location: Iasi
Nu stiu cum mi-as da seama cat merge sau nu compresorul. (credeam ca merge continuu).

La hyundai accent (AC manual), nu pornea AC-ul deloc daca nu era ventilatia pornita, si sa mearga permanent.
Pe vitara nu am , sa confirm. Pe Grand Vitara, ai buton de pornit ventilatia si buton pt ac. Daca ai pornit ventilatia, merge pana o opresti manual, nu se opreste singura. (nu am incercat sa apas pe AC cu ventilatia oprita sa vad ce se intampla...)

_________________
Suzuki Grand Vitara 2.0 16valve 1998
0745-009633
cristianhaulica@yahoo.com


Top 
 Profile  
Reply with quote  
 Post Posted: May 17th, 2017, 7:59 pm 
Offline

Joined: August 29th, 2011, 3:27 pm
Posts: 87
Location: Targoviste
La a mea, 16v si ac din fabrica, nu sta tot timpul pornit compresorul, banuiesc ca are vreo temporizare ceva...


Top 
 Profile  
Reply with quote  
Display posts from previous:  Sort by  
 
Post new topic Reply to topic  [ 9 posts ] 

Board index » Discutii tehnice » DIY (do it yourself)


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

 
 

 
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Localized by MaĆ«l Soucaze © 2010 phpBB.fr