Register    Login    Forum    Search    FAQ

Board index » Discutii tehnice » DIY (do it yourself)




Post new topic Reply to topic  [ 62 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Next
Author Message
 Post subject: DESPRE MRL-uri
 Post Posted: January 13th, 2011, 3:33 pm 
Offline
Administrator
User avatar

Joined: September 21st, 2010, 8:09 pm
Posts: 10785
Location: tg-mures
va salut pe toti care sunteti interesati
in ultima vreme citesc o serie de comenturi pe forumuri si ma minunez de cata stiinta exista in unii,cum baga tot felul de prostii in cap la unu si altu
deci:MRL=mecanism roata libera
Mecanismul “roata libera” este un accesoriu care se monteaza pe masinile 4x4, astfel va fi posibil ca rotile din fata sa fie deconectate manual sau automat de planetara.
Masinile 4x4 care sunt folosite pe teren nu au nevoie de tractiune integrala în timp ce se deplaseaza pe drumurile obisnuite. Deci foarte multe masini 4x4 în cea mai mare parte a timpului sunt folosite cu tractiune de doua roti. Mecanismul “roata libera” deconecteaza partile care nu sunt necesare în tractiune de doua roti, astfel întregul ax fata si diferentialul sunt inactive.

Fara mecanism “roata libera” rotile din fata ar fi cuplate cu planetarele, iar planetarele ar roti diferentialul de fata . Mecanismul “roata libera” va face posibil ca rotile din fata sa se roteasca independent.

Câteva beneficii a mecanismului “roata libera” ar fi: consum mai redus de combustibil, operare mai silentioasa, vibratii mai reduse, si nu în ultimul rând uzura mai redusa a componentelor care nu se rotesc in proces.

MRL-urile pot fi:automate,manuale,mixte(de fitze)
in lipsa mrl-urilor pt a vea tractiune se monteaza FLANSE DIRECTE care trasmit pe direct fortele de la planetara la roate si invers


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

_________________
0751246474
0766246474
sorin_salagean@yahoo.com -mail & mess
http://www.facebook.com/#!/Vitara4x4ro
sfaturi tehnice,piese NOI suzuki(vitara,jimny,samurai)
kituri de suspensie, body-lift,scuturi.
bucse poliuretan de vitara,samurai,jimny


Top 
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject: Re: DESPRE MRL-uri
 Post Posted: January 13th, 2011, 4:02 pm 
Offline
Administrator
User avatar

Joined: September 21st, 2010, 8:09 pm
Posts: 10785
Location: tg-mures
mrl-ul AUTOMAT functioneaza cam asa:
-are nevoie de 1/4 tura(un sfert de tura)pentru a cupla sau decupla tractiunea
-deci daca cuplam fata si mergem in fata dupa 1m avem tractiune si pe fata
-daca schimbam mersul cu spatele intervine problema in sensul ca mrl-ul are nevoie de
un sfert de tura sa decupleza sensu de mers in fata si de inca un sfert de tura sa cupleze inspre spate,iar daca in momentul asta masina se afla in noroi si pilotul bruskeaza aceaste manevra se produce beleaua (SE RUPE PINTENUL CARE BLOKEAZA MRL-UL PE BUTUCUL ROTII.)
-daca se rupe pintenul nu mai avem tractiune si suna ciudat(de obicei se distruge unul)
-la decuplare 4x4 pt o deblocare sigura a tractiunii se da cu spatele 1m sa faca klic
-acesta este mai comod deoarece nu trebuie dat jos din masina pt a cupla fata dar nu se recomanda la utilizare intensa si brutala a masinii in regim 4x4
-deasemenea la masinile ekipate cu gume de dimensiuni mari sau agresive fortele care trebuiesc distribuite rotii sunt mari iar pintenul mrl-ului automat cam cedeaza.

mrl-ul MANUAL:
-se cupleaza manual ,se poate rula cu masina si in 4x4 si in 4x2
-este rezistent si nu are puncte moarte de skimbare a tractiunii
-pt suzuki mai intalnite sunt metalice (grele),si usoare(AU MECANISMUL DE ACTIONARE DIN PLASTIC)
FOARTE IMPORTANT
-MRL-urile NU se greseaza cu vaselina
-daca a intrat apa,noroi sau alte mizerii se desfac se spala cu benzina si se ung cu putin ulei mai vascos (GROS)gen m30
-DACA NU VA PRICEPETI NU VA BAGATI
-fiecare fel de mrl are mai multe smekerii deci riscati sa nu mai mearga.
- am scris acest lucru deoarece pe alt site un ''doftor'' va incurajeaza sa indesati mrl-urile cu nu stiu ce vaselina
-tocmai am cumparat un set manuale din SUA si va atasez
o poza unde zice ca daca pui vaselina sau ulei pierzi garantia.

_________________
0751246474
0766246474
sorin_salagean@yahoo.com -mail & mess
http://www.facebook.com/#!/Vitara4x4ro
sfaturi tehnice,piese NOI suzuki(vitara,jimny,samurai)
kituri de suspensie, body-lift,scuturi.
bucse poliuretan de vitara,samurai,jimny


Top 
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject: Re: DESPRE MRL-uri
 Post Posted: January 13th, 2011, 4:50 pm 
Offline
User avatar

Joined: September 21st, 2010, 7:10 pm
Posts: 3254
Location: Bucuresti- Dristor
Multumim.

_________________
Un loc superb, de unde nu as mai pleca:

http://www.lapensiuni.ro/cazare-transil ... tarii.html


Top 
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject: Re: DESPRE MRL-uri
 Post Posted: January 15th, 2011, 8:52 am 
 
sa imi exprim si eu opinia mea despre mrl-uri
cele automate sunt foarte comode si eficiente daca sunt folosite pentru plimbari in natura
fara foarte mare forta,adica un teren nu foarte greu
cele manuale cum zicea si soso sunt mai incomode pentru inceput,adica la iesirea de pe drumul normal trebuie sa te dai jos din masina sa le cuplezi,dar acest dezavantaj se recupereaza pe parcurs,sunt mult mai rezistente,nu are timp mort precum cel automat la schimbarile de sens(fata/spate)iti da posibilitatea de a oscila intre 4wd-l si 4wd sau chiar 2h
din mers chiar si la viteze de 50km/h,deoare ce ansamblul fata are aceeasi turatie cu cea de pe spate,cu mrl manual poti sa iti pui ce cauciuc vrei tu ca nu se va rupe
daca e sa alegeti intre cele doua modele de manual (metal/plastic)eu va propun sa alegeti cele metalice care au o greutate in plus nesemnificativa fata de cele din plastic dar au o rezistenta de 100 ori mai buna


Top 
  
Reply with quote  
 Post subject: Re: DESPRE MRL-uri
 Post Posted: January 15th, 2011, 9:40 am 
Offline
User avatar

Joined: December 8th, 2010, 7:01 pm
Posts: 352
Location: Brasov
Sa intzeleg ca pot umbla la reductor si in timpul mersului avand mrl manual ?(bineintzeles la viteze mici)


Top 
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject: Re: DESPRE MRL-uri
 Post Posted: January 15th, 2011, 2:44 pm 
 
da asa este Attila,uite un exemplu:mergi la o iesire,ca ori ce om iti cuplezi mrl-rile ca sa ai tractiune si pe fata daca e nevoie,dar cand vezi ca te descurci si cu spatele doar atunci fain frumos tragi de levier in 2h
cand vezi ca vine o urcare mai sanatoasa sau un noroi mai mare pe care stii sigur ca nu il treci doar cu spatele ,din mers il bagi in 4h
dupa care 4L fara sa fii nevoit sa te opresti


Top 
  
Reply with quote  
 Post subject: Re: DESPRE MRL-uri
 Post Posted: January 15th, 2011, 3:28 pm 
Offline
User avatar

Joined: December 8th, 2010, 7:01 pm
Posts: 352
Location: Brasov
...si eu ,care opream din mers pentru a cupla 4x4,ba mai apasam si ambreajul pentru a fi sigur ca nu fortzez in vreun fel.Uite asa mai afli cate ceva din "zbor".Banuiesc ca totusi cand trec din 4x4H in 4x4L trebuie apasat ambreajul,daca nu chiar si la celelalte manevre?


Top 
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject: Re: DESPRE MRL-uri
 Post Posted: January 15th, 2011, 4:42 pm 
 
eu fac acea manevra tot din mers dar la o viteza mai redusa ,dar esential e ca nu tre sa te opresti pe loc


Top 
  
Reply with quote  
 Post subject: Re: DESPRE MRL-uri
 Post Posted: January 15th, 2011, 4:49 pm 
Offline
User avatar

Joined: October 6th, 2010, 4:21 am
Posts: 3423
Location: SUD OLTENIA
si eu schimb din mers pozitia reductorului, insa de fiecare data calc ambreiajul, ceea ce recomand la toata lumea. de ce ? de aia...

_________________
MONEY TALKS..mine always says "GOODBYE"


Top 
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject: Re: DESPRE MRL-uri
 Post Posted: January 15th, 2011, 4:54 pm 
Offline
User avatar

Joined: December 8th, 2010, 7:01 pm
Posts: 352
Location: Brasov
ancuta_laurentiu wrote:
si eu schimb din mers pozitia reductorului, insa de fiecare data calc ambreiajul, ceea ce recomand la toata lumea. de ce ? de aia...

Cred ca si eu voi proceda la fel.De ce? De aia ... :D


Top 
 Profile  
Reply with quote  
Display posts from previous:  Sort by  
 
Post new topic Reply to topic  [ 62 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Next

Board index » Discutii tehnice » DIY (do it yourself)


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

 
 

 
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Localized by Maël Soucaze © 2010 phpBB.fr