Register    Login    Forum    Search    FAQ

Board index » Discutii tehnice » DIY (do it yourself)




Post new topic Reply to topic  [ 19 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
 Post Posted: February 3rd, 2012, 7:54 pm 
Offline
Administrator
User avatar

Joined: September 21st, 2010, 8:09 pm
Posts: 10785
Location: tg-mures
pentru ca multa lume ma streseaza cu injectia de 8 valve(monopunct)urmeaza un topik dedicat acesteia.
injectia la 8 valve este de 3 feluri
-model 1989-1991,care are comanda electronica de un calculator''auriu'',cu senzorii si TPS-ul aferent,nu porneste si functioneaza cu altfel de calculator(gri sau dupa 96),si nu are surubul de reglaj suplimentar al aerului.
-model 1991-1995(pana la bordul nou),comandate de un calculator ''gri''(cu mufe verde-alb),cu senzori diferiti si avand in partea frontala un surub de reglaj al aerului suplimentar.
-model dupa 1996,calculator ''gri''(cu mufe albastre)identic ca si functionare diferiti ca senzori.
NICI O VARIANTA DE INJECTIE NU MERGE CU ALT CALCULATOR DECAT CU CEL POTRIVIT
aveti in ultima poza cele 3 variante de calculator(auriu,gri cu mufe alb-verde,gri cu mufe albastre)
unitatea de injectie monopunct este relativ simpla si urmeaza sa incep cu prezentarea pe scurt a pieselor si componentelor detasabile:
-dupa ce desfacem de pe injectie tulumba de admisie(de aluminiu)se vede in interior sub o carcasa de plastic INJECTORUL care are 2 fire si racordul de intrare cu teava si racordul de iesire(returul)care da pe furtunul de retur prin intermediul unei valve comandate vacumatic(supapa de retur-fuel presure regulator-FPR)
-supapa de retur(FPR) este actionata vacumatic,si este in functiune odata ce se creaza depresiune in galeria de admisie,adica daca motorul nu a pornit aceasta supapa nu lasa benzina sa mearga pe retur.daca scoatem furtunul de retur cu motorul OPRIT ar trebui sa vina benzina de pe retur(din rezervor)daca sistemul evaporativ este regulamentar etans si presurizat(adica sa faca sunet cand desfaci busonul la rezervor)
-actuatorul clapetei de acceleratie,este comandat vacumatic.la rece acest actuator actioneaza clapeta de acceleratie cam 2-3 mm care genereaza o turatie de 2000ture
timp de 5-10 secunde(limitat si comandat de calculator) dupa care lasa treaba celorlalti senzori care ar trebuii sa citeasca vacumurile si temperaturile citite de senzori.
acest actuator este actionat vacumatic de o electrovalva din imaginile atasate(cea rosie).la cald acest actuator se opune revenirii bruste a clapetei de acceleratie evitand oprirea motorului la revenirea din accelerari bruste.
-valva EGR(supapa de recirculare a gazelor arse),aceasta are rolul de a baga gaze arse provenite din galeria de evacuare inapoi pe admisie,are 2 gauri-una prin care intra gazele ce provin din evacuare pe un canal ce tranziteaza chiulasa si galeria de admisie si a 2-a gaura care baga gazele in admisie sub clapeta de acceleratie.aceasta valva sta INKISA LA RELANTIU, ea se deskide si functioneaza doar la ''cald'' si in turatie,controlata de o electrovalva(cea albastra) prin intermediul calculatorului.aceasta practic baga funinginea si smogul inapoi in admisie,colmatandcam tot ce intalneste in cale,fiind vinovata de innegrirea prematura a uleiului de motor si de neetanseitatea supapelor de admisie(bubuituri in admisie).comanda de deschidere a supapei vine de la calculator dupa ce acesta analizeaza informatiile primite de la SONDA LAMBDA SI TPS(throtle position senzor)
-valva de control al relantiului la rece(fast idle valve)este situata in corpul unitatii de injectie si este raspunzatoare de turatia la rece dupa ce actuatorul clapetei de acceleratie revine la normal(max 10 sec),prin corpul ei trece antigelul care incalzeste un pistonas ce are ceara in interior(thermowax)care pe masura ce creste temperatura impinge pistonasul si obtureaza un canal de admisie al aerului.aceasta valva este deschisa la rece si se inkide pe masura ce creste temperatura
antigelului.la capatul pistonasului este o piulita care se poate regla,aceasta in functie de reglaj lasa sau nu mai mult aer pe galerie,de accea se regleaza la rece(1600rot/min)prin insurubare daca relantiul depaseste 1600 sau desurubare daca este mai mic(ideal ar fi 1300-1600 la relantiu ''rece'')
acea piulita are ceva gaurele sau degajari pt reglaj unde trebuie adaptat un patent sau o scula manufacturata(vezi pozele atasate)


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

_________________
0751246474
0766246474
sorin_salagean@yahoo.com -mail & mess
http://www.facebook.com/#!/Vitara4x4ro
sfaturi tehnice,piese NOI suzuki(vitara,jimny,samurai)
kituri de suspensie, body-lift,scuturi.
bucse poliuretan de vitara,samurai,jimny


Top 
 Profile  
Reply with quote  
 Post Posted: February 5th, 2012, 10:06 pm 
Offline
Administrator
User avatar

Joined: September 21st, 2010, 8:09 pm
Posts: 10785
Location: tg-mures
URMEAZA COMPLECTARE............ ;)

_________________
0751246474
0766246474
sorin_salagean@yahoo.com -mail & mess
http://www.facebook.com/#!/Vitara4x4ro
sfaturi tehnice,piese NOI suzuki(vitara,jimny,samurai)
kituri de suspensie, body-lift,scuturi.
bucse poliuretan de vitara,samurai,jimny


Top 
 Profile  
Reply with quote  
 Post Posted: March 4th, 2012, 9:55 am 
Offline
Administrator
User avatar

Joined: September 21st, 2010, 8:09 pm
Posts: 10785
Location: tg-mures
verificarea si reglarea tps-ului
http://www.youtube.com/watch?v=HDkUbCbk ... re=related

_________________
0751246474
0766246474
sorin_salagean@yahoo.com -mail & mess
http://www.facebook.com/#!/Vitara4x4ro
sfaturi tehnice,piese NOI suzuki(vitara,jimny,samurai)
kituri de suspensie, body-lift,scuturi.
bucse poliuretan de vitara,samurai,jimny


Top 
 Profile  
Reply with quote  
 Post Posted: March 7th, 2012, 11:18 am 
Offline
User avatar

Joined: August 25th, 2011, 9:08 pm
Posts: 885
Location: BUCURESTI
sefu', da' ordinea in care le reglezi dupa ce o pui pe masina, care este?
:?

_________________

mail / ID mess:
kokane_2k2005@yahoo.com
http://facebook.com/interioare.auto
http://facebook.com/kokane2k

0765472204


Top 
 Profile  
Reply with quote  
 Post Posted: April 25th, 2012, 8:34 pm 
Offline
User avatar

Joined: February 20th, 2012, 10:39 pm
Posts: 60
Location: orastioara de sus
o intrebare pentru cunoscatori

ce se regleaza de la surubul din imagine?? aierul??


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

_________________
suzuki vitara 1993 1,6 8v
tel. 0724591006
E-mail sergiubulea@gmail.com


Top 
 Profile  
Reply with quote  
 Post Posted: April 26th, 2012, 12:54 pm 
Offline

Joined: November 30th, 2011, 8:35 pm
Posts: 128
Location: sibiu
asteptam cu interes aceleasi si pt 16v


Top 
 Profile  
Reply with quote  
 Post Posted: July 10th, 2012, 4:54 pm 
Offline
User avatar

Joined: March 16th, 2011, 8:08 pm
Posts: 230
Location: Vulcan
ce este aceasta? si trebuie sa treaca aer sau ceva prin ea? la mine daca o deconectez de la furtunase merge motorul neschimbat....este defecta?precizes ca pe furtunase nici nu sufla nici nu trage aer...


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

_________________
Suzuki Vitara 1.6 8v din 92`


Top 
 Profile  
Reply with quote  
 Post Posted: July 14th, 2012, 4:00 pm 
Offline
Administrator
User avatar

Joined: September 21st, 2010, 8:09 pm
Posts: 10785
Location: tg-mures
este supapa de comanda e EGR-ului.
si ar fi bine sa nu umblii la ea.
mai bine astupi egr-ul si pace.

_________________
0751246474
0766246474
sorin_salagean@yahoo.com -mail & mess
http://www.facebook.com/#!/Vitara4x4ro
sfaturi tehnice,piese NOI suzuki(vitara,jimny,samurai)
kituri de suspensie, body-lift,scuturi.
bucse poliuretan de vitara,samurai,jimny


Top 
 Profile  
Reply with quote  
 Post Posted: July 18th, 2012, 9:20 am 
Offline
User avatar

Joined: March 16th, 2011, 8:08 pm
Posts: 230
Location: Vulcan
Multumesc frumos!

_________________
Suzuki Vitara 1.6 8v din 92`


Top 
 Profile  
Reply with quote  
 Post Posted: February 19th, 2014, 10:01 am 
Offline
User avatar

Joined: August 25th, 2011, 9:08 pm
Posts: 885
Location: BUCURESTI
ganitura aia cu sant foarte lung, dintre galerie de admisie si corp injectie, nu seamana cu ce facem/ cumparam noi. de ce?
cica se folosesc pt anii 89/90


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

_________________

mail / ID mess:
kokane_2k2005@yahoo.com
http://facebook.com/interioare.auto
http://facebook.com/kokane2k

0765472204


Top 
 Profile  
Reply with quote  
Display posts from previous:  Sort by  
 
Post new topic Reply to topic  [ 19 posts ]  Go to page 1, 2  Next

Board index » Discutii tehnice » DIY (do it yourself)


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

 
 

 
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Localized by Maël Soucaze © 2010 phpBB.fr