Register    Login    Forum    Search    FAQ

Board index » Discutii tehnice » DIY (do it yourself)




Post new topic Reply to topic  [ 28 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next
Author Message
 Post Posted: February 1st, 2012, 9:37 am 
Offline
User avatar

Joined: November 3rd, 2011, 1:17 pm
Posts: 146
Location: Bucuresti-Militari
Dupa cum am promis mai demult vin cu un topic referitor ca cablurile de ambreiaj. Este o problema sensibila care mi-a dat ceva batai de cap cand a trebuie sa schimb cablul defunct!
Disponibilitatea nu e o problema. orice magazin de piese auto va poate aduce un cablu de ambreiaj pentru Vitara la un pret mediu de 100 RON. Problema e CALITATEA!!!
La obiect acum:
Exista o sumedenie de tipuri de cabluri de ambreiaj dar e bine sa va feriti de cele proaste calitativ. Ce inseamna asta?
La un asemenea sistem e foarte importanta camasa cablului si mai putin cablul in sine. Camasa are rol de armatura si suport pentru cablu, dar trebuie sa fie si flexibila in acelasi timp pentru a putea trece prin tot compartimentul motor. Un paradox deci: rigid si flexibil?! Se ajunge asadar la un compromis!
Camasa cablului contine o armatura si un liner(un tub din material plastic sau teflon prin care aluneca cablul).

1) Armatura este componenta numarul 1 care da calitatea unui cablu de ambreiaj.
a) Cea mai proasta armatura este cea de tip spirala (helical) care are avantajul de a fi extrem de flexibila, dar si foarte putin rigida. Cand actionati pedala de ambreiaj ea se va comprima foarte mult si va flexa. Pedala va fi foarte tare si o sa va iasa sufletul tot apasand! Ca exemplu:

Image

b) Tipul ideal de armatura este cel cu fire longitudinale ce urmaresc practic generatoarea cablului. Acest tip de armatura asigura un grad de rigiditate excelent, dar este mai putin flexibil (aspect mai putin important pentru ca raza de curbura a cablului in compartimentul motor este mare). O sa remarcati o pedala usoara in actionare si cu o modulatie buna, practic veti simti momentul in care cupleaza/decupleaza discul de ambreiaj. Ca exemplu:

Image

3) Este de asemenea important si tipul cablului propriu-zis. Acesta trebuie sa beneficieze de un profil cat mai rotund in sectiune pentru a putea aluneca mai usor in interiorul liner-ului. Verificati daca la interior cablul este prelubrifiat.

4) Talpa care se prinde de peretele despartitor dintre compartimentul motor si habitaclu trebuie sa fie metalica (in general e dintr-un aliaj de aluminiu) si nu din PLASTIC!!! :shock: cum am avut surpriza sa primes la un cablu care se dadea drept SACHS!

5) In final verificati daca la extrema cealalta unde se prinde de furca ambreiajului pe carcasa ambreiajului (clopot) cablul are un burduf de cauciuc de calitate care sa nu permita noroiului si apei sa intre usor.

Eu aveam pe masina un cablu de cu armatura de tipul b) pe care scria MADE IN JAPAN care dadea semne ca trage sa moara. Am cumparat cu bani frumosi un cablu la recomadarea "specialistilor" de la un mare magazin de piese auto din capitala specializt pe Japoneze si s-a divedit a fi o chifla cu armatura slaba de tipul a). Am rezistat cu el fix 2 saptamani dupa care l-am pus la loc pe cel muribund original.
Intr-un final a decedat si a trebuit sa reiau cautarile. La un alt magazin am cerut un cablu bun. Mi s-a recomandat SACHS pe premisa e cel mai scump, deci prin urmare cel mai bun. Mi l-au adus a doua zi si stupoare :o : era o chinezarie ieftina cu armatura de tip elicoidal si talpa din PLASTIC. Pe el nu aparea nici o stanta cu logo-ul SACHS. Doar pe punga in care era ambalat aparea logo-ul SACHS. Dar eu nu aveam nevoie de punga de calitate, ci de cablu de ambreiaj. L-am refuzat si vanzatorul a fost amabil si mi-a propus sa incerc si alt brand. Fiind dezamagit la ideea ca cel mai scump cablu SACHS era asa de prost, cum putea fi alt produs mai bun? :?:
Spre bucuria mea a doua zi a venit un alt cablu produs cica de TRW, mai ieftin si infinit mai bun. Avea toate calitatile pe care eu le cautam si in plus avea si pe el stantat MADE IN JAPAN!
Astea stimati colegi sunt sfaturile, impreuna cu experienta mea referitor la cablul de ambreiaj. Un element aprent banal, insa vital in functionarea masinii!
Sper ca randurile de mai sus sa fa fie de folos! :)
Stima!


Top 
 Profile  
Reply with quote  
 Post Posted: February 1st, 2012, 10:06 pm 
Offline
User avatar

Joined: December 10th, 2011, 5:11 pm
Posts: 182
Location: Bucuresti
din seria "bine de stiut!". bine documentat post-ul, multumim dragos!

pana la urma cat te-a costat cel bun?

_________________
George
www.hartapescar.ro - Reteaua de localizare a pescarilor
Vitara soft top, 1.6i, 8v, '91


Top 
 Profile  
Reply with quote  
 Post Posted: February 2nd, 2012, 7:22 am 
Offline
User avatar

Joined: November 3rd, 2011, 1:17 pm
Posts: 146
Location: Bucuresti-Militari
Cel bun a costat 120 RON. Marca TRW!


Top 
 Profile  
Reply with quote  
 Post Posted: February 2nd, 2012, 7:24 am 
Offline
Administrator
User avatar

Joined: September 21st, 2010, 8:09 pm
Posts: 10790
Location: tg-mures
si cel mai eftin cablu cat costa?
si ce deficiente are?

_________________
0751246474
0766246474
sorin_salagean@yahoo.com -mail & mess
http://www.facebook.com/#!/Vitara4x4ro
sfaturi tehnice,piese NOI suzuki(vitara,jimny,samurai)
kituri de suspensie, body-lift,scuturi.
bucse poliuretan de vitara,samurai,jimny


Top 
 Profile  
Reply with quote  
 Post Posted: February 2nd, 2012, 10:12 am 
Offline
User avatar

Joined: November 3rd, 2011, 1:17 pm
Posts: 146
Location: Bucuresti-Militari
sosobum wrote:
si cel mai eftin cablu cat costa?
si ce deficiente are?


Asta nu mai stiu. Depinde de sursa. Cat de ieftin vrei tu! E mai mult decat probabil ca armatura sa fie de cea din tipul a) la cele mai ieftine.
Nu inteleg de fapt unde bati cu intrebarile? Spune pe sleau.

Noroc!


Top 
 Profile  
Reply with quote  
 Post Posted: February 2nd, 2012, 3:02 pm 
Offline
Administrator
User avatar

Joined: September 21st, 2010, 8:09 pm
Posts: 10790
Location: tg-mures
bat unde ai spus tu ca ai luat unul eftin
intrebarea era cu cat ai luat cel eftin si ce marca era si poze cu el sa nu luam bassul si noi.
inteles?

_________________
0751246474
0766246474
sorin_salagean@yahoo.com -mail & mess
http://www.facebook.com/#!/Vitara4x4ro
sfaturi tehnice,piese NOI suzuki(vitara,jimny,samurai)
kituri de suspensie, body-lift,scuturi.
bucse poliuretan de vitara,samurai,jimny


Top 
 Profile  
Reply with quote  
 Post Posted: February 2nd, 2012, 3:43 pm 
Offline
Administrator

Joined: September 21st, 2010, 5:43 pm
Posts: 3448
Location: Oradea
Tradus: care e diferenta de pret dintre cel ieftin si cel bun (scump).


Top 
 Profile  
Reply with quote  
 Post Posted: February 3rd, 2012, 8:17 am 
Offline
User avatar

Joined: November 3rd, 2011, 1:17 pm
Posts: 146
Location: Bucuresti-Militari
Pai lucrurile stau cam asa.
Nu exista ieftin si bun!
Exista in schimb:
1) Relativ ieftin si prost: primul cablu cumparat de mine aprox 100 RON.
2) Scump si prost: cablu SACHS cica (scria marca doar pe ambalaj): aprox 150 RON!
3) Alternativa medie ca pret si surprinzator buna calitativ (marca TRW made in Japan stantat pe cablu!): 120 RON.

Pretul nu reflecta neaparat calitatea si e valabil oriunde in comert. Scopul topicului meu a fost "cum identificam un cablu de calitate sau cum sa ne ferim de cablurile proaste?
Pretul poate varia in functie de dorinta comerciantilor!

Noroace!


Top 
 Profile  
Reply with quote  
 Post Posted: February 3rd, 2012, 9:57 am 
Offline
User avatar

Joined: November 25th, 2011, 8:04 am
Posts: 18
Location: Bucuresti
Ce cod are cablul TRW care ti s-a potrivit si unde l-ai comandat ?

_________________
Suzuki Vitara MRF '93 1.6 8V soft-top


Top 
 Profile  
Reply with quote  
 Post Posted: February 7th, 2012, 8:08 am 
Offline
User avatar

Joined: November 3rd, 2011, 1:17 pm
Posts: 146
Location: Bucuresti-Militari
adeser wrote:
Ce cod are cablul TRW care ti s-a potrivit si unde l-ai comandat ?


De aici l-am luat:
http://www.volante-si-ambreiaje.ro/contact.html


Top 
 Profile  
Reply with quote  
Display posts from previous:  Sort by  
 
Post new topic Reply to topic  [ 28 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next

Board index » Discutii tehnice » DIY (do it yourself)


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

 
 

 
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Localized by Maël Soucaze © 2010 phpBB.fr