Register    Login    Forum    Search    FAQ

Board index » Masina mea Suzuki » Samurai




Post new topic Reply to topic  [ 50 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5  Next
Author Message
 Post subject: Bobita
 Post Posted: October 18th, 2016, 9:33 am 
Offline

Joined: July 30th, 2016, 6:10 am
Posts: 59
Salutare,

Incep si eu prezentarea samuraiului, o poveste in mai multe episoade, cu transformarile prin care a trecut.

Episodul 1:
Intrucat eram pornit pe o masina 4x4 mica din gama Suzuki de ceva vreme, am achizitionat pe 21 aprilie 2016 un exemplar de suzuki samurai.

Asa arata masina cand am cumparat-o, cu mentiunea ca jantele din poze sunt imprumutate:
https://goo.gl/photos/BBxREKgz78wrsiyP8


La circa 2 saptamani de la achizitie, am ajuns cu ea la RAR pentru autentificare:
https://goo.gl/photos/zBJrJNJWMS8xMB756


Dupa care, in aceeasi zi, si la primarie, CEC, Politie pentru procedura de inmatriculare, rezultand:
https://goo.gl/photos/x6TYUfa1uiZuVtfr9


Si acum ceva detalii despre masina, asa cum am cumparat-o in Aprilie:
- autoturism cu 4 locuri, taxa platita si nerecuperata
- fabricatie 1989
- motor 1324, carburator dublu-corp Aisin la origine, 47KW putere
- troliu 13000 lbs cu plasma sintetica
- overfendere tip wrangler din fibra
- flanse distantiere la roti (nu stiu sigur daca sunt de 32 sau 38mm)
- suspensie noua cu cercei fata mai lungi decat original (era ca un kart de rigida de la suspensia pe foi de arc)
- cauciucuri 235 75 15 montate pe jante Dotz Dakar 15x7J
- prelata originala in stare buna, fara gauri, dar cu fermoarele muci
- inca o prelata, cred ca e after-market pt ca e mai subtire decat cea originala, si asta are fermoarele muci
- radio-CD Sony cu intrare AUX Jack si 2 difuzoare la picioarele pasagerilor din fata
- snorkel din fibra cu ceva probleme
- inchidere centralizata cu alarma
- carlig de remorcare, foarte util la offroad insa inutil in rest, nu aveam in plan sa tractez ceva cu masina

Ce am putut spune dupa primele 6 saptamani de posesie si utilizare:
- suspensia e criminala daca tin cauciucurile umflate mai sus de 1.5, cunosc toate crapaturile din asfalt de la Orastie pana in Bucuresti (cand am luat masina era 1:00 noaptea, vechiul proprietar tinea rotile umflate la 2.5)
- motorul e lesinat la mersul pe asfalt comparativ cu un turism obisnuit (am facut 6 ore de la Orastie pana la Bucuresti, 80km/h e viteza de croaziera)
- tot drumul a huruit ceva, suspectam diferentialul spate intrucat se auzea mai tare in sarcina si mai putin in frana de motor sau scos pe liber)
- a consumat mult mai putin decat ma asteptam (in jur de 8% pe drumul Orastie-Bucuresti)
- in configuratia cu rotile 235 intoarce multe capete
- face caldura bine de tot, si repede (in noaptea cand am adus-o, am pornit caldura intrucat era frig afara)
- se conduce foarte usor si placut in oras, rapoartele din cutie sunt foarte bune impreuna cu rotile
- se conduce placut in afara orasului cata vreme NU TE GRABESTI! (de ce-ai face-o...mai ales cu prelata data jos, in modul plimbare nu ai motive de graba smile.gif )


Top 
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject: Re: Bobita
 Post Posted: October 18th, 2016, 12:46 pm 
Offline
Administrator

Joined: September 21st, 2010, 5:43 pm
Posts: 3455
Location: Oradea
Incarca pozele pe forum, e mult mai usor de vizionat. Si pune poze actuale sa vada ochiul nostru dupa ce intoarce lumea capul. :)

Sa o stapanesti sanatos.


Top 
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject: Re: Bobita
 Post Posted: October 18th, 2016, 7:17 pm 
Offline
Administrator
User avatar

Joined: September 21st, 2010, 8:09 pm
Posts: 10818
Location: tg-mures
SI EU VREAU SA INTORC CAPUL.... :lol:
hai te rog sa o vedem direct, apoi se pot face multe lucruri sa nu scuture.
daca socializezi te ajutam.

_________________
0751246474
0766246474
sorin_salagean@yahoo.com -mail & mess
http://www.facebook.com/#!/Vitara4x4ro
sfaturi tehnice,piese NOI suzuki(vitara,jimny,samurai)
kituri de suspensie, body-lift,scuturi.
bucse poliuretan de vitara,samurai,jimny


Top 
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject: Re: Bobita
 Post Posted: October 19th, 2016, 5:49 am 
Offline

Joined: July 30th, 2016, 6:10 am
Posts: 59
am zis ca va povestesc in episoade, voi vreti sa vedeti deja cum e masina azi :)
intrucat sunt capos, continui in episoade asa cum am invatat cu ce se mananca samuraiul, de data asta cu concluzia dupa prima iesire cu masina, la Lacul Vulturilor:

Cum spuneam, imediat ce am luat masina am facut o iesire scurta, de un week-end, sa vad ce poate jucaria in configuratia in care am cumparat-o.
Concluzia dupa prima iesire a fost ca:
- anvelopele MT sunt bune in conditii semi-uscate in padure (frunze uscate la suprafata, pamant umed sub) si aderenta e suficienta. asta ca un plus.
- Ca un minus, am constatat ca pe pantele abrupte nu aveam suficienta putere la motor sa urc in treapta 2, cateodata insuficienta sa urc in treapta 1 chiar.
- antena cu talpa magnetica de la CB se tot desprindea de pe masina, de la crengi groase si zdruncinaturi puternice
- e loc suficient in masina pentru 2 persoane + bagaje la o iesire de munte, unde ai nevoie de multe haine groase, ace, brice si carice (mult bagaj)
- carburatorul nu e de speriat pe masina, nu am avut goluri de benzina sau alte probleme (inca!!)
- altitudinea mare nu ii place motorului din pricina aprinderii (stiti si voi, aerul rarefiat etc)
- racirea motorului face fata la abuzul din teren accidentat
- statia CB zburda libera printre scaune, proptindu-se in cabluri de ce apuca saracuta, la fel ca celelalte obiecte neintepenite (in portbagaj si pe bancheta spate)
- roata stanga fata se infraneaza din cauza culiselor si pistonului, si se incinge tare, masina trage stanga in mers o perioada, apoi isi da drumul; o simt la demaraj, la franare si in mers

Am tras linie peste cele de mai sus si m-am apucat de treaba:
- montat statia in locul scrumierei, in pozitie fixa, se incadreaza foarte bine si umple exact golul din bord, bifat deci ultimul punct pe lista de mai sus
- schimbat antena cu una cu montura fixa, pozitionata pe bara fata intre prioiectoare
- schimbat rapoartele din cutia de transfer, am bifat punctul 2 pe lista de mai sus obtinand astfel o reductie suplimentara in High de 12% si in Low de 87%; reductia din High compenseaza perfect cu cresterea dimensiunii anvelopelor, de la stock 27" (195/80/15) la actualele 29" (235/75/15); odata cu treaba asta a disparut si zgomotul pe care eu il banuiam a fi de la puntea spate, cel care m-a acompaniat de la Orastie la Bucuresti;
- schimbat uleiul in puntea fata, puntea spate si cutia de transfer
- schimbat ultiul la motor, filtrul de ulei si filtrul de aer (Liqui Moly cu MoS2)
- deconectat inchiderea centralizata, nu vreau sa am surprize cu ea deocamdata, am de revizuit niste fire acolo
- verificat frana la roata stanga fata, deblocat, uns culisele, verificat garniturile, pus totul la loc
- plimbare, plimbare si iar plimbare, incepe sa fie distractiva masina asa silentioasa

Cam asta am apucat sa fac in luna Mai 2016.


Top 
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject: Re: Bobita
 Post Posted: October 19th, 2016, 5:55 am 
Offline

Joined: July 30th, 2016, 6:10 am
Posts: 59
Dupa care, la inceput de Iunie, episodul 3:

Dupa o tentativa nereusita de reglare a carburatorului Aisin, un carburator mult prea complicat care se bazeaza pe un numar mare de Vacuumuri, sonde de temperatura etc, am luat decizia de a il inlocui cu un Carfil de 1300.
Inainte de asta, am inlocuit urmatoarele:
- bujiile
- capacul delco-ului
- fisele bujiilor
- capacul radiatorului
- cablu plus si minus la electromotor inlocuite cu unele mai solide
- i-am montat para-crengi la capota, pentru a proteja parbrizul de crengile din padure
- inca o schimbare de ulei in puntea fata, deoarece cu un week-end inainte am avut impresia ca am intrat in apa prea adanc si exista riscul contaminarii uleiului din punte cu apa, prin orificiul aerisitor al puntii (vezi urmatoarea poza)
https://goo.gl/photos/MJXy21kQ9XNn4FBG7

Prin urmare, in ultima saptamana a lunii Mai, am strans incet-incet toate cele necesare adaptarii: flansa dintre galerie si carburator, diverse garnituri de cauciuc, clingherit si alte materiale, carburatorul de Dacia cu pata calda cu tot, gaturi de lebada si mansoane de cauciuc. Si m-am pus pe treaba, vinerea trecuta, am scos dereglatu de acolo, am montat flansa, garniturile, lebedele si am pornit, dupa vreo 2 ore, masina in varianta cu carburatorul romanesc.

A trebuit sa manufacturez oun suport pentru cablul de acceleratie, si sa aduc in masina cablul pentru socul manual (aveam deja loc in bord pentru el).
Rezultatul: porneste la prima cheie, tine relantiul (cel Aisin nu il mai tinea, se balbaia si murea in final, probabil e infundat ceva prin el sau s-au dereglat vacuumurile), in sarcina merge bine. Nu i-am facut inca consumul, insa cu Aisin ajunsesem la 10% pe asfalt si 25% in teren.

Si acum un set de poze cu masina in configuratia de acum, facute pe dealurile dintre Buzau si Sarata Monteoru:
https://goo.gl/photos/wmaxEMJP21vqj5gm8
https://goo.gl/photos/iyqj6B6u8YSzGzcp6
https://goo.gl/photos/vb64FhmSgRGch1RN8
https://goo.gl/photos/Bv7MbQ2EQchwZ46s6

As urca cu placere pozele pe forum, dar postez de la birou si nu am cum sa le scot din google drive, de asta pun linkurile.


Top 
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject: Re: Bobita
 Post Posted: October 19th, 2016, 6:04 am 
Offline

Joined: July 30th, 2016, 6:10 am
Posts: 59
Si episodul 4, pe la jumatatea lunii Iunie:

Intre timp, am completat trusa de scule cu un set de lere pentru reglat tachetii, ca se pare ca era nevoie de ceva lere intermediare pentru reglaj. Intre timp am luat decizia cu suspensia (RUF+Wrangler) si asteptam sa imi vina si restul componentelor de suspensie sa ma apuc de treaba (lipseau niste talpi pentru punti, 2 tevi pentru prinderea foilor de arc si amortizoarele).

am montat bateria in spate la masina (100Ah cu 900A curent la pornire) pentru simplul motiv ca bateria mica a masinii (56Ah) era lipsita de vlaga la trolierile indelungi.
am schimbat uleiul in cutia de transfer, s-au facut cei 1000km de la schimbarea rapoartelor si regula era ca dupa prima mie de km sa il schimb.

odata cu suspensia, voi schimba si sistemul de directie, trec la highsteer heavy-duty

Intre timp, mi-au venit si rotile de strada:
https://goo.gl/photos/truvwQJHu9p8esx9A


Top 
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject: Re: Bobita
 Post Posted: October 19th, 2016, 6:10 am 
Offline

Joined: July 30th, 2016, 6:10 am
Posts: 59
Episodul 5:

11 Iulie 2016, o zi cu victorie :)
Am finalizat schimbarea suspensiei (arcuri si amortizoare, cum ziceam mai sus, RUF si Wrangler).
Dar inainte de pozele cu suspensia, o poza cu bikini top-ul:https://goo.gl/photos/Dipsvv4wSz9uv47HA

si acum, revenind la suspensie:
https://goo.gl/photos/pv4wtakczzUNY4pX8
https://goo.gl/photos/ZTZvzPpDoQd8vv6F9

Si un look mai curat pe fata:
https://goo.gl/photos/T1bH9ppAWKV3vH8G8

dupa care am purces din nou la BZ, sa testez noua suspensie, dar nu inainte de a schimba furtunele de frana, sa nu le frang la prima flexare:
https://goo.gl/photos/MyUj355nQJyseuUw9
https://goo.gl/photos/g9dJT1W9g2DzdH6U7
https://goo.gl/photos/nxT6c87p9md9aBy77


Top 
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject: Re: Bobita
 Post Posted: October 19th, 2016, 6:17 am 
Offline

Joined: July 30th, 2016, 6:10 am
Posts: 59
Episodul 6:

Intrucat nu imi placea cum sta treaba cu frana pe rotile fata si jocul in kingpini, am purces la revizia completa a puntii, montarea high-steer-ului dupa care iar plimbare, pe la sfarsitul lunii Iulie:
https://goo.gl/photos/BaknARSkbQZ1pXXQ9

Cine zice ca samuraiul are portbagajul mic?!
https://goo.gl/photos/CxSrYXLsQnvZ6t2z5

deja masina e mult diferita de ce am cumparat cu 3 luni in urma, avem reductii de 4.16, suspensie noua, directie si frane noi.

Si pentru ca tot urmeaza sa vina iarna, ca tot omul gospodar, m-am apucat sa curat aeroterma, sa verific clapetele, sa eliberez caloriferul, toate astea in fata blocului:
https://goo.gl/photos/3wqZvWbYR1vNzpAu8
https://goo.gl/photos/ZdoNBShAge6jNTy27


Top 
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject: Re: Bobita
 Post Posted: October 19th, 2016, 7:59 am 
Offline
User avatar

Joined: October 22nd, 2010, 3:54 pm
Posts: 146
Location: Braila
Felicitari pentru veverita. Imi aduce aminte de munca la a mea.

_________________
GV hdi 2003


Top 
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject: Re: Bobita
 Post Posted: October 19th, 2016, 10:02 am 
Offline

Joined: July 30th, 2016, 6:10 am
Posts: 59
episodul 7 - septembrie 2016

Intrucat am terminat cu pregatirea pentru iarna, iar toamna bate la usa, era momentul sa incalt masina corespunzator:
https://goo.gl/photos/UHBuGGYqNAT8f4Jh9

dupa incaltare a urmat testul flexarii, de unde am luat masuratorile pentru taiat:
https://goo.gl/photos/LyVspfDCATtjBXSTA

a iesit asta:
https://goo.gl/photos/4Vpq42NfZ2TbxtW18
https://goo.gl/photos/k2groTurMSvQEdUf6
https://goo.gl/photos/eK8sdx9Fv96eF3SD8


Top 
 Profile  
Reply with quote  
Display posts from previous:  Sort by  
 
Post new topic Reply to topic  [ 50 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5  Next

Board index » Masina mea Suzuki » Samurai


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

 
 

 
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Localized by Maël Soucaze © 2010 phpBB.fr